Forskjellen mellom Multi Level Marketing og direkte salg

Forskjellen mellom Multi Level Marketing og direkte salg

Multi-level marketing virksomhet og den klassiske direkte markedsføring fortsetter å nyte stor popularitet. Selskaper som Vorwerk, Avon eller Tuppaware og OVB bruke moderne salgsmetoder for å selge sine egne varer og tjenester med hell.

I dette papiret kommer en detaljert beskrivelse av de to instrumentene.

 

Direktesalgs

Den typiske fordelingen av disse artene regnes som en av de eldste former for distribusjon, som kan bli funnet i økonomien. I utgangspunktet er det personlige salg av ulike varer eller tjenester forstås i denne formen for distribusjon.

Miljøet til utsalgsstedet er lokalt eller nær til bostedet. Salget kan finne sted hjemme. Selve salget vil være her så pyntet alltid direkte fra et selskap til sluttbrukeren.

Mellomledd brukes ikke i denne strukturen. Enda flere moderne former for distribusjonskanaler, som de typiske e-handel eller telefonsalg telles til dette området. Det er påfallende at de fleste av produktene som selges og tjenester har sterkt behov for forklaring og det betyr at rådgivning tilnærming er ganske komplisert. Selve råd fra en selger i sine egne boliger vil derfor være mer behagelig for kunden.

Former for direkte salg

Det finnes på markedet ulike former for direkte salg, som inkluderer individuelle diskriminerings komponenter. Det skilles på følgende måter:

  • Den klassiske kontor salg
  • Hjemmet demonstrasjon
  • Hjem betjene
  • Mobile utsalgssteder
  • Rekkefølgen samler system

Den klassiske kontor salg

En klassisk feltarbeidere besøker potensielle lokale kunder enten hjemme eller på arbeidsplassen. I løpet av en rådgivning øker til den faktiske tjenester som for OVB og varer blir deretter tilbudt til kunden. 

Hjemmet demonstrasjon

I en leilighet på en mulig kunde flere deltakere anbefales. Under presentasjonen av produktene salget blir så utført på stedet eller behandles på et senere tidspunkt. Denne salgsopsjon utføres spesielt dyre husholdningsvarer og varer, som for eksempel Tuppaware, Avon eller Vorwerk.

Hjem betjene

Kunden vil bli besøkt i denne fordelingen uttrykk i leiligheten og leveres i en fast syklus med såkalte varige forbruksvarer. En spredning av denne typen kan bli funnet trofast i den frosne næringsmiddelindustrien.

Mobile utsagssteder

Dette refererer til klassiske bilsalg, som brukes i provinsielle regioner for å bruke bestemte lokaliserte forbrukere i landet. Det er karakteristisk for disse regionene at disse områdene er opptatt svært tynn med forhandlere på stedet. Likevel tilbyr tilstrekkelig til å nå kundene på slike muligheter de mobile utsalgssteder. Forbrukerne kan leveres på denne måten også med mat. Disse er vanligvis fast rutetider på forskjellige steder.

Rekkefølgen samler system

En e-postklient organiserer her for venner og bekjente for en sentral postordre. Gjennom disse eksisterende tjeneste man får en ekstra inntekt. 

Nettverksmarkedsføring eller multi-level marketing

Nettverk markedsføring er også kalt multi-level marketing eller MLM kort tid. Dette er en metode som kombinerer varehus med en utvinning av selgere og forbinder med en selger. Hierarkiske distribusjonssystemer oppstå i denne varianten.

Kompensasjonen her er forskjøvet og alltid også knyttet til salgssuksess av partnere oppstrøms og nedstrøms salgstrinn. Den faktiske inntekten til den enkelte næringsdrivende finner alltid sted som en funksjon av varer for videresalg og rekruttering av potensielle kjøpere.

 Den største forskjellen mellom tradisjonelle og nettverksmarkedsføring er i varierende strukturerte interne salgsstrukturer. Systemet er utformet slik at et høyere nivå salgsrepresentant alltid deltar på produktsalg rekruttert representanter. Ved første øyekast ligner systemet et pyramidespill.

I direkte forhold til de tradisjonelle former for distribusjon avgifter er alltid betalt på provisjon. I praksis må det sørges for at grenseflaten mellom en ulovlig pyramide eller Ponzi ikke sløre. 

Hva menes med en ulovlig pyramide eller Ponzi ordningen?

Det adresserer spesifikke mekanismer. Her får arrangørene stor nytte langsiktig fra finansielle investeringer på nye medlemmer. I denne sammenheng beskriver ordene pyramide eller snøball systemet fra to sider.

Systemene er målrettet utformet at det multipliserer seg selv for å oppnå tilsvarende fortjeneste fra den. Her er det ikke sørget for at et salgssystem er utviklet. Pyramider – og pyramide er i samsvar med det resterende. § 16 para. 2 UWG ikke tillatt og ulovlig struktur fordi det er progressiv agitasjon. En anerkjenner disse ulovlige konstruksjoner av at rekruttering av flere konsulenter eller rekrutteringsbonuser er i fokus. Selve salget her er sekundært.

Multi-level marketing fordeler

  • Det sikrer passiv inntekt.
  • Jobb med mennesker, som er gøy.
  • Det settes pris på sammenarbeid med partnere.
  • Det vurderer personlighetsutvikling.
  •  Passiv inntekt som gir økonomisk trygghet og selvstendighet.
  • På lang sikt fem kan opptjenes som inntekt til syv tall i måneden.

MLM ulemper inkluderer

  • Vanligvis det tar lengre ledetid, inntil break-even punktet er nådd.
  • Suksessen avhenger i hovedsak et team og organiseringen.
  • Det avhenger av et selskap.

Er gjentagende inntekt med multilevel marketing mulig?

I utgangspunktet avhenger passiv inntekt på personlig bruk, selv i de tidlige stadier. Ved bestilling av en forbruker, får selgeren en kommisjon, som kan beskrives som en passiv inntekt. Konseptet bak dette systemet er egnet for folk som bare ønsker å få litt ekstra inntekt og for personer som ønsker å generere målrettet arbeid og aktiviteter varig suksess å generere inntekter i manager-området. Det er ingen begrensninger i disse områdene til toppen. En vesentlig fordel bak dette systemet er at inntekten alltid oppstå når du ikke arbeider aktivt med. 

Heri ligger den enorme fordelen av passiv inntekt

  • Passiv inntekt garanterer grunnleggende økonomisk frihet innenfor disse rammene.
  • Passiv inntekt kan være tjent nesten til enhver høyde.
  • Passiv inntekt kan flyte uavhengig av den aktuelle personlig engasjement og bli distribuert.

Konklusjon

Utviklingen i fordelingsfunksjonen er sterkt avanserte de siste årene. Den multi-level marketing virksomhet blir stadig mer populært. Selv Donald Trump talte dette området økende raffinement og annonsert på Twitter at han skal ha for å starte på nytt profesjonelt, denne virksomheten vil tilsvare nøyaktig til hans forventninger. Denne virksomheten omfatter en rekke fordeler og noen ulemper. Den mest avgjørende verdi i dette tilfelle er i utformingen av en passiv inntekt med kontinuerlig inntekt kan oppnås.

PRESSEKONTAKT

PM-International Norge AS
Inger Sverresson

Mustad Næringspark, Raufossvegen 40, bygn 121
N-2821 Gjøvik

Website: https://www.pm-international.com/no/
E-Mail : service@pm-international.no
Telefon: +47 62 35 70 70